حسابداری چیست؟ {معرفی انواع حسابداری} | طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

حسابداری یکی از مشاغل خوب به شمار می آید. ما در این مقاله می خواهیم اطلاعاتی در مورد ویژگی ها و ابعاد این حرفه در اختیار شما قرار دهیم. اگر هنوز اطلاعات چندانی در مورد حسابداری ندارید و می خواهید این رشته را برای تحصیل انتخاب کنید حتما این مقاله را مطالعه بفرمائید. امروزه حسابداری به عنوان یک رشته پر طرفدار به شمار می آید و دانشجویان زیادی از این رشته فارغ التحصیل می شوند. اگر می خواهید نقش حسابداری را در جامعه خود و در کسب و کارها بدانید کافیست به همه مشاغل سر بزنید و تحقیق کنید آیا شغلی وجود دارد که به حسابداری نیاز نداشته باشد؟ حسابداری چیست؟ حسابداری علمی است برای ثبت و بررسی معاملات مالی یک شرکت است. 

حسابداری چیست؟

اگر به دنبال ورود به رشته حسابداری هستید، اولین گام، شناخت اصول حسابداری و معادله حسابداری به طور کامل است، این امر به شما کمک خواهد کرد تا تصمیمات خود را بر اساس داده های واقعی و منطقی بنا کرده و تصور ذهنی خود را با واقعیات تطبیق دهید. به طور خلاصه علم حسابداری و معادله حسابداری عبارت است از جمع آوری و تحلیل اطلاعات مالی شرکت ها، سازمان ها، اداره جات و ... حسابدار با طبقه بندی اطلاعات مالی و ارائه گزارش های دوره ای به مدیران و صاحبان کسب و کار، نقشی اساسی در پیشبرد اهداف مالی و برقراری نظم و مدیریت هر چه صحیح تر مجموعه ایفا میکند.

حسابداری و معادله حسابداری که در دل نرم افزار حسابداری است یکی از پایه های اساسی هر کسب و کار کوچک و بزرگی می باشد. به همین دلیل است که حسابداری از بازار کار خوبی برخوردار است و سالانه افراد زیادی خواستار تحصیل در این رشته هستند.

علاقه مندان، میتوانند از طریق هر سه گروه آزمایشی نظری و هنر وارد رشته حسابداری شده و در این رشته تحصیل کنند.

 

معرفی انواع حسابداری 

 

انواع حسابداری

حسابداری مدرن شامل شاخه های گسترده و متنوعی می باشد. در ادامه به معرفی برخی از پرطرفدار ترین موقعیت های شغلی حسابداری پرداخته شده است.

???? حسابداری مالی

مهم ترین هدف این شاخه از اصول حسابداری، تهیه صورت های مالی، ثبت و تهیه گزارش های خلاصه مالی یک شرکت است تا با این کار وضعیتی کلی از روند مالی شرکت به دست آید.

???? حسابداری بازرگانی

این شاخه از حسابداری بر شفاف سازی گردش های مالی مجموعه، بررسی و نظارت بر حساب های مالی، ارائه گزارشات مالی متمرکز است. انجام امور مالیاتی، امور مربوط به بیمه، گمرک، قوانین بورس نیز از دیگر مهرت ها و وظایفی است که بر عهده حسابدار بازرگانی می باشد.

???? حسابداری مالیاتی

افراد متخصص در حسابداری مالیاتی می کوشند تا به طور دقیق میزان مالیات نسبت به درآمد مجموعه ها را محاسبه کرده و به مدیران ارائه دهند. قوانین مالیاتی اللخصوص در کشور های غربی از جمله حساس ترین کارهای حسابداری می باشد، به طوری که در دیگر کشور ها افراد به طور خصوصی حسابداران مالیاتی را استخدام میکنند تا خطایی در احتساب مالیات سالانه شان رخ ندهد.

???? حسابداری فروشگاهی

همانطور که پیش از این نیز اشاره شد، حسابدار عضوی ثابت در انواع کسب و کار است. فروشگا ها نیز یکی از مجموعه هایی هستند که حضور یک حسابدار فروشگاهی حرفه ای کمک شایانی به جلوگیری از ضرر میکند. احتساب و بررسی موجودی اجناس در فروشگاه و انبار، نظارت بر حساب ها، چک و رسید ها از جمله کار هایی است که یک حسابدار فروشگاهی انجام میدهد.

 

رشته حسابداری چیست؟ 

 

مهارت های لازم در حسابداری

پیدایش تکنولوژی های جدید در حسابداری موجب شده تا پیش نیاز های فعالیت در این زمینه با گذشته متفاوت باشد، بر خلاف گذشته امروزه حسابداران باید توانایی هایی بیش از گذشته برای موفقیت در این پیشه را دارا باشند.

مهارت های حرفه ای، با تمرین و تکرار زیاد و پشتکار فراوان بدست خواهد آمد، اما بهتر است افراد پیش از ورود به این عرصه به شناختی از شخصیت خود برسند تا بتوانند ویژگی های مورد نیاز برای انواع حسابداری را با روحیات خود تطبیق دهند.

برخی از ویژگی های شخصیتی یک حسابدار موفق:

✅ قدرت تحلیل بالا

✅ داشتن پشتکار و روحیه قوی

✅ داشتن ذهنیتی متمرکز، دقیق و منظم

✅ متعهد بودن

✅ داشتن اعتماد به نفس

اما همانطور که توضیح داده شد، دسته ای از مهارت ها نیز هستند که کاملا اکتسابی بوده و با پشتکار و تمرین و تکرار بدست خواهند آمد. کسب این مهارت ها شما را به یک نیروی کارآمد و حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

برخی از مهارت های لازم در حسابداری:

✅ قدرت سخنوری و فن بیان بالا

✅ آشنایی با علم روز حسابداری

✅ تسلط  کامل به کامپیوتر و نرم افزارهای حسابداری

✅ آشنایی به زبان انگلیسی

✅ جمع آوری دقیق گزارشات دوره ای

...

دروس دانشگاهی حسابداری

استخراج دروس دانشگاهی رشته مورد نظر، ترازوی بسیار خوبی برای سنجش میزان علاقه واقعی شما به آن رشته است. با بررسی دروس تخصصی رشته حسابداری و مطالعه راجع به هر یک از آن دروس، شناخت بیشتری در خصوص حسابداری کسب خواهید کرد.

دروس عمومی دروس پایه حسابداری دروس تخصصی حسابداری
مبانی نظری اسلام مبانی سازمان و مدیریت اصول حسابداری 1و 2و 3
ادبیات فارسی اصول علم اقتصاد 1و 2 حسابداری میانه 1و 2
اخلاق اسلامی آمار و کاربرد آن در مدیریت حسابداری پیشرفته 1 و 2
زبان عمومی پژوهش عملیاتی حسابداری صنعتی 1و 2و 3
انقلاب اسلامی مالیه عمومی و خط مشی مالی دولت ها حسابرسی 1و 2
تربیت بدنی 1 پول و ارز و بانکداری اصول و مبانی تنظیم بودجه دولتی
تاریخ و تمدن اسلامی حقوق تجارت حسابداری دولتی 1و 2
تربیت بدنی 2 مبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت زبان تخصصی حسابداری 1و 2
آشنایی با منابع اسلام مبانی تولید و عملیات حسابرسی دولتی
روش های تحقیق و ماخذ شناسی مدیریت مالی 1
 - - حسابرسی شرکت ها

خلاصه مقاله

حسابداری یکی از رشته ها و مشاغل پرطرفدار در دنیاست. تمامی شرکت های کوچک و بزرگ و حتی شرکت های تازه تاسیس به یک حسابدار متعهد و حرفه ای نیاز دارند تا با ثبت و تحلیل دقیق داده های مالی مجموعه، بتواند امور مالی را به بهترین شکل مدیریت کرده و گزارشات منظمی به مدیران، ارائه دهد. با وجود بازار کار مطلوب این رشته، افراد زیادی خواستار تحصیل در این رشته هستند. در این مقاله از سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده به پرسش حسابداری چیست؟ پاسخی جامع و کامل داده شده است تا علاقه مندان بتوانند با جزئیات دنیای حسابداری آشنایی بیشتری پیدا کنند.

 

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه کلیک کنید.

 منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و حسابداری چیست ؟





:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده نرم , افزار , مالیاتی مشاوره , مالیاتی مشاوره , مالیاتی , رایگان آموزش , حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: